hétfő, december 04, 2006

Intézmények, kellemetlen történések

Ezen hozzászólás talán egy sorozat lesz, hisz azt hiszem van miről írni :)
Jelen esetben a Magyar Posta volt a billentyű ragadásnak okozója, bár túl vészes (vagyis inkabb héköznapi dolog, de nekem még újdonság) az ügy. Lényegében annyi történt, hogy 2 csomagból, csak az egyiket szállították ki, mireföl én elkezdtem aggódni, hogy a masik (egy időben feladott) doboz elveszett, vagy a feladó (netes vásárlás) nem adta fel, stb... No.. az első csomag érkezése után 2 nappal érkezett egy értesítő egy csomagról, ami jegyzőkönyves, és csak a csomag kiadóban vehető át. Mivel vártam mégegy, mas féle csomagot is, ezért nem volt egyértelmű, mi vár rám, és milyen állapotban. Péntek este bebattyogtam, hogy megnézzem, mi is ez. Kezdtem a szokásos első emeleti csomag kiadónál, ahol at szoktam venni biztosított külföldi csomagjaimat. Megnézik az értesítőt, majd azt mondják, hogy menjek le a Podmaniczky felöli csomag kiadóhoz. Legyen. Átsétáltam. Hamar sorra is kerülök... szerencsére mindenki feladni akar csomagot és nem átvenni :) Hölgy megnézi az értesítőt, majd így szól:

-ezzel fel kellene fáradni az első emeletre
-ott már jártam, onnan küldtek ide
-rendben.. akkor megnézzük itt


no.. én is így gondoltam :)
Szegény néni kis idő múlva feltűnik a raktár végén, miközben farol kifele az ajtón, vonszolva maga után egy dobozt. Ez egyértelművé tette, hogy a póker zseton maradék doboza lesz az, hisz az kb. 30kg. Jegyzőkönyv, miegymás előkerül, amit átolvasok, majd úgy döntöttem máskor viszem el a cuccot, mikor lesz auto is nálam. Addig ki sem nyitom a dobozt... majd akkor megnézem, mi lett vele. Ma el is mentem érte, és megnéztem mi a helyzet... Három kofferből 2 megsérült. Karcolás, nehezebben csukódó zár, illetve egy erős horpadás van rajtuk. Írnom kellett egy összeget, amennyire igényt tartok kártérítés gyanánt. Közben hívattam egy vezetőt, mert előző kolléga azt mondta, majd egy ilyen ember tájékoztat engem, hogy mit érdemes oda írni, és hogyan is működik ez a kártérítéses dolog. Az ember igazán rendes volt, de mondta hogy maga ellen nem beszél, így az összeget nekem kell meghatározni, majd azt egy hónap múlva fogja elbírálni egy csoport Miskolcon (azt hiszem). Azt is elmondta, hogy napok kérdése és Ő már nyugdíjas lesz :) No épp akkor ért oda öcsém az autóval, úgyhogy időzítés pont jó volt.. Irány haza... én bicajjal :)
Tehát eme story csupán újdonság, mint felháborító.. persze nem kellemes.

Van ennél viszont sokkal rosszabb.... CIB Bank ...
Kb. 2 hónapja kezdődött a paranormális dolgok sorozata... Ekkortól vált lehetővé, hogy PayPal használók Magyarországon is fogadhassanak pénzt a PayPal-os számlájukra. Ez azt is jelentette, hogy innentől kezdve nem EURO utalásnak számított a PayPal-os fizetés, hanem Forint-nak. Ergo PayPal utalás elött kiírta a levonandó összeget HUF formában is, és pontosan annyit vontak le. A baj az, hogy erről a CIB Bank nem akart tudomást venni, és ők úgy kezelték a pénzforgalmat, mintha dollár alapú lenne. Ez abban merült ki, hogy nem az aktuális árfolyamon, hanem a teljesítés (zárolás utáni valós tranzakció) napján érvényessel számoltak, ráadásul, ha jól gondolom, akkor EURO->USD->HUF vonalon. Ez akkor vált gyanussá, mikor egy 98ezres utalás után minuszban volt a számlám, mikor én még picivel többet is tettem rá... Átnézve az előző utalásokat, rá kellett döbbenjek, hogy szépen suttyomban a bank lopja a pénzemet. Ezt a kijelentést pedig azért nem vonom vissza, vagy finomítom, mert mint utólag kiderült a telefonos érdeklődésem után, ami persze plusz költség, megintcsak nekem... szóval kiderült, hogy tudnak a rendszer hibájáról, de nem tudnak tenni semmit... elnézést kérnek, de ez van. Bediktáltam az utalási naplóból az utalásokat, amiknél látszik, hogy mennyirol szól az utalás, és mennyit vont le a rendszer. Idáig kb. 12 utalást kellett korrigaltatnom az ügyfélszolgálaton. Arányaiban ezek relatív kis összegek, de egyben már kb. 5000 HUF-ról beszélünk... 98000-nél kb 1600-zal vontak le többet, és ha nem telefonál a kedves ügyfél, akkor a bank lenyúlta a pénzét... Ki tudja hogyan és mikor voltam/vagyok átverve... Mégis... jobb mint az OTP, ahol egy netes kártyáért akár 3600 forintot is elkérnek, mert tele van olyan szolgáltatásokkal, amit nem akarok használni, de nélkülük nem vehetem igénybe... CIB -nél ez a folyószámlával együtt jár ingyen! Azaz a folyószámla havidíjába kerül.. ami 190Ft ha jól emléxem.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia.remelem nem haragszol hogy hozzaszolok a cikkedhez, de nagy igazsag az, hogy kegyetlenul rossz a magyar posta. nekem egy belugyminiszteriumi ajanlott levelemet hagytak el, igaz, cserebe maszkalhattam 1 teljes napot es varhattam tobb hetet, de visszakaptam 3ezer ft-ot.de nem ez volt az egyetlen eset. konyvet lehetne irni a Posta hulyesegeirol.

K :)