hétfő, december 11, 2006

Koccanás 2

No... miután meglestem a Váci úton, hogy hogyan tolakodnak egymásba némelyek az autójukkal, rám is sor került.
A helyszín a Tanya-Szikszó utca sarok a XIV. -kerben. Az Ungvár utcából kanyarodtam jobbra a V alakban találkozó fentebb említett utcák találkozásához, követve egy másik autót. A "V" alaknál az elöttem álló autó hezitálni kezdett, hogy jobbra vagy balra.... döntött a balra mellett... egészen 4 méter erejéig... Ott megint megtorpant, mire én is. Vártam ebből mi lesz... kicsit előre ment.. megállt... Tekergeti a kormányt, nem tudj amit csináljon, aztán egyszercsak tolatólámpa felvillan, és elkezd tolatni... Elkezdem ütlegelni a kormány közepét, de egy Opel Astrában a duda a kormány szélein van elhelyezve.. mire ezt felfogtam, ami egyébként kb. 2 másodperc lehetett, addigra már későnek látszott a helyzet, és a remény, miszerint használja a tükreit és észre fogja venni, hogy állnak mögötte, szerte foszlott... Ugrás gyorsan a váltóhoz hogy tolassak... no ilyen pánik helyzetben pont kevés az az 1-2 másodperc, mire leesik, hogy az sem hagyományos ennél az autónál, hanem fel kell huzni egy gyűrűt a sebváltón, és csak utána megy R-be. Apropó... hogyan írják azt, hogy [rükverc]? No a lényeg, hogy szépen beletolatott az autó elejébe, meghúzva a lökhárítót, karcolást, horzsolást, azaz fényezés kárt okozva. Ezt nem olcsó helyre hozni.
Miután megtörtént a baj, kiderült, hogy egy hölgyröl van szó... No comment... nem meglepő. A furcsa az volt, hogy jogosítvánnyal a birtokában szentül meg volt győződve, hogy én vagyok a hibás, hogy nem kaptam észbe elég gyorsan, hogy Ő tolat... vicces, nem? Az nem zavarja, hogy az az izé ott az ajtó külsején és az autó belsejében a konzol felett középen arra való, hogy bele nézzen és meggyőződjön róla, hogy nincs mögötte senki és tolathat.
Veszekedés, aztán rendőr hívás. Hívás után pont kanyarodott arra egy járőr autó, így nem kellett várni 20 percet. Közben a hölgy felszívódott, de mire a rendőrök kiszálltak és megtekintették az autókat, visszatért a hölgy. Nyilván csak vett valamit, és már ment is volna tovább az erősen szabálytalanul leparkolt autójával. A rendőr urak higgadtan és segítőkészen elmagyarázták a hölgynek, hogy rossz az elmélete a tolatásnál való prioritásáról, és felelősségekről. Ezután hajlandó volt kitölteni a betétlapot. Nem vagyok jártas ilyen esetekben, így utólag értesültem róla, hogy elkövettem egy hibát, miszerint nem irattam rá a hölggyel a lapra, hogy elismeri a vétséget. Talán e nélkül is fizet a biztosító [fanyar mosoly magamban, ennek esélyének a zéró felé konvergálásán].
Konklúzió: nőknek szigorúan emelt szintű gyakorlati vizsgán kelljen átmenni, hogy vezetői engedély kaphassanak.

Nincsenek megjegyzések: