péntek, július 06, 2007

Windows XP - visszatérés a halál (format) torkából

Azért történt ma jó dolog is... Persze csak nap végén :) A napi meló befejeztével - ami mellesleg elég fárasztó tud lenni, de majd erről talán később- épp haza fele voltam úton, mikor jön egy telefon, hogy S.O.S. elment a hálózat, nincs internet sem! Az eset szerencsére az akkori pocíciómtól pár utcára történt, így személyesen néztem meg a tragédia helyszínét. Switch, router gyorsellenőrzés, majd jött a szoftver. Windows XP -n nem működött a DHCP Client. Azaz első látásra ez volt... két gépen is. Mivel nem volt nálam semmi IT cucc, ezért megszeppenve, de reménykedve bekapcsoltam a harmadik gépet is, hogy leszedjek valami féreg- vagy virus írtót, illetve információt. Az a gép még bírta is szerencsére. Gyorsan elkezdtem a szokásos segítségeket letölteni a netről, és átpakolni a beteg gépekre. Nem volt zökkenő mentes, de megtörtént végül, de azok nem vezettek eredményre... Marad a google... Találtam is 1-2 hasznos fórumot, amiknek a tanácsait elkezdtem kipróbálni az érintett masinákon. Mindeközben már telefonban is jött a segítség a páromtól, aki véletlenül keveredett bele a dologba. Én tesztelgettem, Ő keresgélt a fórumokon, és közvetített :) Így közösen kb 2 óra alatt tudtuk teljesen rendbe tenni az egész hálózatot. Kulcs fontosságú szerepet jatszott két parancs:

netsh int ip reset c:\reset.txt
netsh winsock reset


Ezeken kívűl persze kellett még pár okoskodás, kutatás, és féreg írtás. A végeredmény viszont annyira kellemes volt, hogy nna! :) Két gép teljes mentése, beálítások feljegyzése, programok, doksik kedvencek, stb. elmentése, megjegyzése... ahh.. és akkor utána jön csak az újratelepítés... pff... katasztrófa lett volna. Kb annyira voltam boldog, mint amikor a NASA sikeresen, egyben visszakap egy űrsétára küldött járművet :)

Nincsenek megjegyzések: